Sebutharga / Tender    Kerjaya     Direktori    Hubungi

Maklumat dan Keperluan

  • Sila diingatkan bahawa Pelajar Antarabangsa tidak dibenarkan memasuki Malaysia melainkan Jabatan Imigresen Malaysia telah meluluskan pas pelajar mereka. Oleh itu, sila jangan membuat sebarang urusan untuk datang ke institusi tersebut sebelum anda menerima surat kelulusan borang pas pelajar anda USAS.
  • Anda dikehendaki membayar yuran berikut untuk pemprosesan visa sebelum anda memasuki negara ini (sila rujuk jadual yuran pemprosesan visa):-
  • Pemeriksaan kesihatan
    • Visa Processing Fee
    • Visa
    • Insurance
    • Personal Bond (Stamps)
    • Personal Bond
  • USAS tidak akan memproses visa anda jika tiada pembayaran dibuat. Semua caj yang dikenakan oleh bank akan dibayar oleh pelajar. Pembayaran boleh dibuat dalam USD$ [dalam jumlah bersamaan dengan Ringgit Malaysia (RM)].
  • Semua pelajar antarabangsa dikehendaki membayar bon peribadi semasa pendaftaran, yang akan dikembalikan selepas tamat pengajian. Kadar bon peribadi berbeza mengikut negara seperti yang ditetapkan oleh Pihak Berkuasa Imigresen Malaysia.
  • Anda perlu membawa bersama transkrip dan sijil sekolah asal anda untuk pengesahan kesahihan dokumen yang diserahkan semasa pendaftaran anda.
  • Anda hanya akan mendaftar secara rasmi sebagai pelajar USAS selepas pembayaran yuran berikut (sila rujuk yuran pengajian dan jadual yuran lain yang berkaitan).
  • Pembayaran boleh dibuat dalam bentuk berikut:- Telegraphic Transfer (T&T)
  • Bayaran hendaklah dibuat kepada Universiti Sultan Azlan Shah.
  • Untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi pegawai Universiti melalui:-

Telephone Number : +605-7732205/ 331
Fax Number            : +605-7732304
E-mail                   : admission@usas.edu.my

  • Selepas permohonan pelajar ke Universiti Sultan Azlan Shah diluluskan, surat tawaran dan borang pemeriksaan kesihatan akan dikeluarkan.
  • Pelajar baharu diberi mandat untuk menjalani pemeriksaan/pemeriksaan perubatan di negara asal mereka sebelum permohonan visa.
  • Pelajar dikehendaki memohon Visa Pelajar 3 bulan sebelum tarikh pendaftaran pengambilan. Pelajar mesti kekal di negara asal mereka semasa pemprosesan visa.
  • Pasport pelajar mesti sah untuk tempoh sekurang-kurangnya 15 bulan dari tarikh pendaftaran pengambilan, semasa permohonan visa.
  • Universiti Sultan Azlan Shah tidak menerima mana-mana pelajar antarabangsa yang menggunakan Pas Lawatan Sosial untuk permohonan pengajian mereka.
  • Pelajar hanya dibenarkan masuk ke Malaysia dan memulakan pengajian di Universiti Sultan Azlan Shah selepas permohonan Visa Pelajar dan Pas Pelajar telah diluluskan oleh Jabatan Imigresen Malaysia dan Education Malaysia Global Services (EMGS).
  • Bagi pelajar yang sudah berada di Malaysia dengan Visa Pas Pelajar atau Visa Bekerja, visa sedia ada perlu dipendekkan atau dibatalkan oleh institusi atau majikan terdahulu mereka sebelum permohonan visa baharu untuk pengajian mereka di Universiti Sultan Azlan Shah.
ms_MYMalay

Announcement

The website in Arabic is in the process of updating.
Thank you.